שש דברים שחובה לדעת על סאפ

6 דברים שחובה לדעת על סאפ

 

ברוכים הבאים למדריך סאפ למתחילים! כאן ניגע ביסודות של סאפ ויציאה למים בבטחה. אנו שמחים שהגעת לכאן ורוצים לצלול איתך לעולם המופלא של החתירה בסאפ.

  • מה זה SUP?

המילה SUP היא ראשי תיבות של stand-up paddleboarding. החתירה בסאפ מקורה בהוואי כענף מחוץ לגלישה, שם הגולשים היו משתמשים במשוט ועומדים על הגלשן כדי לנוע במים וכדי לתפוס גלים במהירות רבה יותר. SUP עשה כברת דרך בשנים האחרונות וכיום הוא ספורט נגיש לכל אחד. החתירה בסאפ מגוונת ומכילה ענפים שונים הנעים בין גלישה במים שקטים, יוגה סאפ, טיולי סאפ, מרוצי סאפ ואפילו דיג על סאפ. פופולריות החתירה על סאפ גוברת והיא הפכה לספורט שלא רק מספק אימון גוף מלא, אלא יכול לתת לך גישה מדהימה לחיק הטבע, כולל מקומות שנגישים רק באמצעות הגעה דרך המים.

(לשים תמונה של חתירה בתוך מפרץ שאין אליו גישה אלא דרך המים)

  • האם החתירה על סאפ קשה?

חתירה בסאפ היא ספורט מים ברמה התחלתית שכולם יכולים לנסות, ואין זמן טוב יותר להתחיל מעכשיו. יש מגוון רחב של סאפים בשוק והמון מועדוני חתירה ומדריכי סאפ שמציעים שיעורים ועצות. למרות ששיעורים הם דרך מצוינת להכיר את הסאפ וללמוד את יסודות החתירה, הם לא בגדר חובה. עם כמה טיפים מהירים אתה יכול לצאת וליהנות מהחופש שיש לסאפ להציע.

  • איך לבחור את הסאפ המתאים לי?

בחירת הסאפ המתאים דורשת קצת ידע ועדיף לעשות קצת מחקר באינטרנט כדי שתדע איזה סאפ מתאים לך. הסאפ המתאים ביותר למתחילים הוא סאפ All Around; אלה בדרך כלל בעלי גוף רחב, אורכם בסביבות 10'-12', והם יהיו יציבים יותר. קיימים סאפים מתנפחים וקשיחים. סאפים מתנפחים נהדרים לחופשות, להכנסה תא המטען של המכונית שלך, ואילו סאפים קשיחים יצטרכו להיות מחוברים לגג כדי לשנע אותם לחוף הקרוב. בתור מתחיל, תרצה לבחור סאפ שיתאים למשקל שלך. רוב היצרנים מציינים את הנפח והקיבולת של הסאפ באתר האינטרנט שלהם, אז כדאי לבדוק אותם לפני ביצוע הרכישה.

(לשים קישוק לכתבה על בחירת סאפ)

 

  • איזה ציוד אני צריך כדי לעלות על המים?

דבר ראשוןסאפ! לא תגיעו רחוק בעולם הסאפים בלי סאפ משלכם...

שנית, משוט - משוט סאפ שונה מזה של קיאק או קאנו. הוא מעוצב עם פיר ארוך ויש לו אחיזת T בחלק העליון ולהב בצורת טיפת דמעה בחלק התחתון. רוב המשוטים מתכווננים כך שתוכל לשנות אותם לאורך הרצוי לך.

שלישית, רצועת ליש  - רצועות ליש נועדו לשמור על הסאפ שלך קרוב אם במקרה תיפול. קל לסאפ שלך להתרחק ממך כשאתה נופל, ואם התנאים סוערים או הזרם חזק אתה יכול למצוא את עצמך מתרחק מהסאפ תוך שניות. רצועת ליש סאפ ארוכה יותר מרצועת ליש גלשן ולרוב הן מפותלות כדי למנוע גרירת עודף של כבל במים. 

ולבסוף, הבגדים הנכונים - חתירה בסאפ היא ספורט ימי וכמו רוב ענפי הספורט הימיים אתה הולך להירטב. בחר את הבגדים שלך על סמך תנאי מזג האוויר והים. אם אתה חותר במים קרים תוכל לבחור בחליפת צלילה או בגדי Dry Fit. בתנאים חמים יותר, מכנסיים קצרים וחולצת טריקו עשויים להספיק. אל תשכח את משקפי השמש או קרם ההגנה שלך אם זה יום שמש, מכיוון שקרני ה-UV מתעצמות כשאתה בחוץ על המים!

עד עכשיו סקרנו מה זה סאפ ומה תצטרך כדי להתחיל, בוא נדבר עכשיו על טכניקות החתירה הבסיסיות.

 

  • איך חותרים נכון?

חותרים קדימה - חותרים מתחילים מתנסים לרוב בחתירה בכריעה לפני שהם מנסים לעמוד. אחרים עשויים לרצות לצלול ישר פנימה וללמוד לחתור בעמידה מיד.

כדי להתחיל לחתור בעמידה, תרצה להתמקם במרכז הסאפ. לרוב הסאפים יש ידית נשיאה מרכזית שבה תוכל להשתמש בתור רפרנס. אתה רוצה שהרגליים שלך יהיו ברוחב הכתפיים והברכיים שלך יישארו רכות. זה לא משנה באיזה צד של הסאפ אתה מכניס את המשוט למים, מצא את הצד שהכי נוח לך. אחוז בידית ה-T ביד אחת ועטוף את השנייה סביב המשוט במרחק נוח זה מזה. כשהברכיים שלך עדיין רכות ומעט כפופות, הושט את המשוט קדימה עם התנועה כשהגב נשאר בקו אחד עם הסאפ. הנח את כף המשוט במים כך שהכף יהיה שקוע במלואו ומשוך את המשוט לכיוון גופך, תוך שמירה על תנועה אופקית ככל האפשר. המהלך מסתיים כאשר כף המשוט נמצא בקו אחד עם הגוף שלך. הרם את המשוט מהמים והושט יד קדימה כדי לבצע את התנועה הבאה.

אם הקרש מתחיל לסטות לצד הנגדי שעליו אתה חותך, נסה לשמור את הלהב  של המשוט קרוב ככל האפשר למסילה של הלוח. תרצה להחליף צד מדי כמה זמן כדי למנוע עייפות בזרועות ותוכל להשתמש בזה כדי לנטרל את כיוון הסיבוב.

 

סיבוב הסאפ - אתה יכול לסובב את הסאפ על ידי יצירת קשת גורפת, דחיפת המשוט הרחק מהסאפ בגריפה בצורת C. זה יאלץ את הסאפ לנוע בכיוון ההפוך לגריפה שבוצעה, והוא יסתובב. נסה את השיטה הזו הן קדימה והן אחורה כדי להתרגל לאופן שבו הסאפ מתפקד בטכניקות השונות.

 

חתירה לאחור - מדי פעם תרצה להשתמש בחתירה לאחור, למשל כשאתה עוגן ורוצה להימנע מחפצים במים. כדי לבצע תנועות לאחור, פשוט הנח את כף המשוט במפלס המים במקביל לירך ודחוף את היד הקרובה הרחק מהגוף.

 

  • לחזור לסאפ אחרי נפילה למים

סביר להניח שכאשר אתה לומד להתאזן על הסאפ שלך ומתחיל לפתח את הכישורים שלך, אתה הולך ליפול בשלב מסוים. אין מה להיכנס לפאניקה, זה חלק מהעניין. הנקודה העיקרית היא לשמור על קור רוח. מצא את מרכז הסאפ שלך, לרוב הסאפים יש ידית נשיאה מרכזית שבה אתה יכול להשתמש בתור נקודת האמצע. אתה יכול להשתמש בידית הנשיאה המרכזית או למתוח את הידיים כמה שיותר רחוק מעל הסאפ, זה יחלק את המשקל שלך בצורה שווה יותר ויש פחות סיכוי לגרום לסאפ להתהפך. משוך את הגוף שלך, עם הפנים לכיוון הסאפ. מכאן תוכל להניף את הרגליים למעלה ולחזור לעמוד על מסיפון הסאפ. עכשיו הגוף שלך על הסאפ, אתה יכול לרדת על הברכיים. ממצב כריעה, הנח את המשוט בזווית של 90 מעלות אל הסאפ כשהידיים שלך לוחצות אותו אל הסיפון, זה פועל כיציבות נוספת ומונע ממך להטות את הסאפ יותר מדי על צד אחד. השאר את המשוט לחוץ לסיפון כשאתה משחרר את כפות הרגליים ממצב כריעה ושתול אותן אחת אחת על הסאפ. תוך שמירה על רכות הברכיים, אתה יכול לעמוד בזהירות ולשמור על שיווי המשקל שלך ולשלב את שרירי הליבה שלך.

חתירה מהנה!